top of page

Samen staan we sterk

Samen staan we sterk... het laatste liedje uit de voorstelling... en wat is dat waar!

Natuurlijk roepen we allemaal dat we dingen alleen moeten kunnen en wil ik een zelfstandige vrouw zijn, maar alleen krijg je niets gedaan en alleen had ik zaterdagavond niet deze voorstelling kunnen spelen! Wat was het bijzonder, het was een heel traject vooraf en het was een redelijk avontuur om dit zomaar te gaan doen, maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan en dankbaar dat het kon!

Vrijdagochtend ging ik naar mijn training in Amsterdam en had ik flinke keelpijn waardoor de stress een beetje begon op te lopen. Maar goed, het is er nu eenmaal, dus wat kunnen we ermee.

Het positieve was dat ik met zingen eigenlijk nergens pijn had en het dus alleen met praten en slikken pijn deed, dus dat was voor mij een opluchting! Samen met Robin (vocal coach/oprichter van Vocal Center) zat ik in gesprek en gingen we even kijken wat er precies aan de hand was, want in sommige gevallen is het gewoon verstandiger om een voorstelling te verzetten. En omdat ik hem vertelde dat ik zoveel pijn had met slikken en praten was dit wel even iets om het over te hebben... Maar naar mijn idee was dat eigenlijk geen optie. Mijn "zangstem" deed het, dus ik wilde gaan spelen! Met deze gedachten ging de dag door en ging ik na de training in Amsterdam door naar Den Haag om daar voor de laatste keer te repeteren met Jan Willem. Eenmaal in Den Haag bleek Jan Willem al de hele week ziek te zijn en net zo'n keelpijn te hebben als mij... lekker dan! Maar beide vastbesloten dat het wel goed zou komen... Tijdens de repetitie hebben we wel een paar nummers lager gezet qua toonsoort zodat ik me daar minder druk over zou hoeven te maken, maar de voorstelling zou door gaan! Met een goede repetitie achter de rug ging de reis weer terug naar huis en was ik blij toen ik weer in mijn bedje lag en heb ik een paar schietgebedjes gedaan dat het allemaal goed zou komen. Zaterdagochtend, de keelpijn is weg, ik heb heerlijk geslapen, het zonnetje schijnt en ik heb zin om te gaan knallen vanavond!! Met dikke kleren en een sjaal om de nek ging ik naar het Openluchttheater en keek ik uit naar een bijzondere avond!

Vanaf 14:00uur werd alles opgebouwd, het geluid gecheckt en konden we ons rustig voorbereiden op wat zou komen. Vanaf 15:00uur hebben we een hele doorloop gedaan en ging alles eigenlijk wel prima, ik wist waar ik op moest letten en ik kreeg alleen maar meer zin om te gaan spelen!

Ondertussen was het al 17:00uur en kwam mijn lieve vriendinnetje Sophie, want zij zou mij voorzien van een mooi make uppie en haar!

Rond 19:00uur kwamen de eerste mensen al en begon het een beetje te kriebelen! 19:50uur stond ik met Jan Willem te wachten achter het rode doek en merkte ik dat mijn stem toch niet zo goed was als gehoopt. Er zat een kraakje op en ik begon hees te worden... beetje balen, maar gaan met die banaan! Daar gingen we het podium op! 104 mensen voor mijn neus die allemaal speciaal naar het theater waren gekomen om te zien wat ik de afgelopen maanden had gemaakt! Hoe bijzonder is dat toch eigenlijk... het was als een warm bad, echt waar! De zenuwen gierde even door mijn lijf, maar na de eerste 2 nummers en wat tekst voelde ik de warmte van mijn publiek en viel er wel iets van me af. Wat was het heerlijk om daar weer op dat podium te mogen staan, mooie liedjes te zingen en mijn verhaal te delen met de mensen. Na 2x 45 minuten was de voorstelling afgelopen... iedereen ging staan en klapte voor Jan Willem en mij... wat een heerlijk gevoel is dat! Het was gelukt, we did it, en hoe! Niet vlekkeloos, nog genoeg dingen te verbeteren, maar we hebben mensen geraakt en dat was de bedoeling!

Na het laatste nummer is mijn stem weg gegaan en ook nu nog niet terug gekomen... Dus om meteen theaters te bellen om mijn voorstelling vaker te gaan spelen is wat lastig... (als je me hoort praten geloof je niet dat ik zing.... of misschien in een kroeg...)

Maar dat komt snel!!

Het smaakte naar meer en ik hoop snel te kunnen vertellen dat we op nog meer locaties gaan spelen! Voor nu wil ik iedereen bedanken die me heeft gesteund om dit te kunnen doen!!

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Volg mij
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page